שיחה על שיטת GTD
שיטת Getting Things Done, או בקיצור GTD, היא שיטה פופולרית לניהול משימות שנוצרה על ידי דייוויד אלן. המתודולוגיה מבוססת על אמת פשוטה: ככל שיותר מידע מקפץ בתוך הראש שלך, כך קשה יותר להחליט מה צריך תשומת לב. כתוצאה מכך, אתה מבלה יותר זמן במחשבה על המשימות שלך מאשר בביצוען בפועל. כאשר מידע מצטבר בראש שלך, זה מוביל ללחץ, הצפה וחוסר ודאות.
אלן ראה שהמוח שלנו הרבה יותר טוב בעיבוד מידע מאשר לאחסן אותו ("הראש שלך הוא משרד מחורבן"). השיטה מפרטת כיצד לזרוק את כל העומס הנפשי שלך לתוך מערכת חיצונית ואז לארגן אותה כך שתוכל להתמקד בדברים הנכונים בזמנים הנכונים. כאשר זרימת העבודה של GTD שלך מוגדרת נכון, תוכל לענות בביטחון "על מה אני צריך לעבוד?" בכל רגע נתון מבלי לדאוג שאולי תשכח משהו חשוב שאתה צריך לעשות מאוחר יותר.
שיטה זו מתאימה לכל אחד/ת, במיוחד אם את/ה מרגיש המום מכמות הדברים שאתה צריך לדאוג להם, שוכח פרטים קטנים, חובש הרבה כובעים בעבודה ובחיים שלך, מתחיל הרבה פרויקטים אבל מתקשה לסיים אותם ומעולם לא עשית GTD בעבר (כל אחד.ת צריכים GTD לפחות פעם אחת בחיים).
אני (איתמר) אעביר הדרכת בסיס לשיטה זו ביום ראשון 11.6, בשעה 19:45 בדרך היוגה, צוקי ים. כניסה בדנה (שיועבר לתרומה).
אחרי השיחה...
תקציר שלי לתהליך
לכידה - Capture
לכידה Capture של כל המשימות שלכם לחמשת ה Inboxים שלכם, כולל מחשבות לכלי לכידה מהיר וזמין.
עיבוד - Process
-
לא מבצעים משימות מעל 2 דקות
-
עוברים משימה משימה מלמעלה למטה
-
כל יום
שלבי העיבוד:
-
האם זו משהו שאני צריך לעשות איתו משהו? אם לא - לפח, לארכיון, לרשימת אולי יום אחד...
-
האם זו משימה מתחת ל2 דקות? אם כן עושים אותה מייד, אם לא ממשיכים לשלב הבא.
-
האם זו משימה שאני צריך לעשות אותה? אם לא - להפנות לאדם המתאים.
-
האם זו משימה לביצוע כמה שיותר מהר? אם לא - להכניס ליומן, רשימת ממתין ל...